Julkalender - lucka 9

9. Berätta om en av dina favoritlåtar

 
The Arks It takes a fool to remain sane är en powerlåt för mig. Den ger mig energi, lyfter upp mig och ger en kick-ass-feeling. Speciellt introt, de där första pianoackorden och textraderna, berör. 

Låten påminner mig om att man inte behöver vara likadan som alla andra, det är okej att verka insane och knasig. Då kan man lika bra följa sitt hjärta och inte bry sig så mycket i vad andra tycker om att man gör rätt eller fel. Dessutom förs mina tankar till den där vännen som gör mig spontan och modig.

Kommentarer

Heidi sa…
älskar the ark. Så himla fina melodiera och fyndiga texter
Heidi sa…
älskar the ark. Så himla fina melodiera och fyndiga texter
Javisst. Lite tonårsangst över dem ibland, men bara man kommer över det så är de väldigt medryckande och uppplyftande.