Julkalender - lucka 8

8. Berätta om ett av dina favoritplagg.

Oj vad svårt! Jag är inget modelejon, utan jag klär mig enligt humör och periodvis i vissa outfits om och om igen. Där här skjortan tycker jag om både för färgerna, mönstret och för det den representerar. Man ser lite ut som en glad godis i den! Klara färger och häftiga mönster gillar jag.

Jag köpte skjortan second hand från Karins Konstgrepps bloppis för en tid sedan. För att föra över pengar från ett finsk konto till ett svenskt krävs lite uppgifter om banken. Dessa uppgifter visade sig vara lite besvärliga att fixa fram och när jag inte hörde nåt från Karin tänkte jag att hon kanske inte orkade ta tag i det. En dag kom ett paket på posten och det visade sig vara skjortan! Jag mailade Karin och tackade för skjortan, men sa att jag inte ännu betalat nåt för den. Hon ba'  "Äh behåll den, se det som en gåva!" Så glad jag blev!

Varje gång jag ser på skjortan blir jag lite varm i hjärtat och tänker på hur vänliga människor kan vara. Hur små handlingar av godhet också räknas. Och så är den ju second hand och således någorlunda ekologisk.

Kommentarer

Christina sa…
Då skulle du säkert gilla Dress Like Marie, hon har massor av kläder i olika färger och med massa mönster. Tyvärr kanske inte så ekologist med tanke på att hon importerar sina kläder från bl.a. Spanien och Thailand. Men man får vara lite egen i hennes plagg eftersom hon tar in bara några exemplar av varje. :)
Det låter som ett ställe som skulle passa mig. :) Kanske inte ekologiskt, men man stöder en lokal småföretagare, vilket är jätteviktigt. Tack för vinken!