Julkalender - lucka 5

5. Berätta om vem du var för ett år sedan

För lite över ett år sedan började jag blogga. Jag hade tagit beslutet att försöka leva mer ekologiskt, att försöka äta mer levande föda och allmänt taget försöka vara en så schysst människa som möjligt mot både mig, medmänniskor och jorden. Visst hade jag handlat ekologiskt nu som då och försökt undvika kemikalier redan en längre tid tid, men bloggen skulle peppa mig att bli mer konsekvent.

För ett år sedan hade jag flyttat upp till Österbotten några månader tidigare och nyligen flyttat in i det lilla röda huset som vi hyr. Jag var mitt upp i ett roligt skede av jobbet, men fick också nya uppgifter och det var hiskeligt mycket att göra. Jag började yoga regelbundet och jag älskade det. Älskar det fortfarande, men har för tillfället tappat rytmen lite grann. Jag började tvätta håret med ägg, bikarbonat och äppelcidervinäger. Nån kanske tycker att det låter knäppt. Kanske det är det. Jag försökte att inte bry mig. Jag sträckte ut mina tentaklar för att skapa ett nytt kontaktnätverk på min nya hemort och det hittade jag bland annat via bloggen. I och för sig finns de här nya bekantskaperna inte alltid fysiskt på samma ort som jag, men det spelar inte så stor roll.

Kommentarer