Julkalender - lucka 13

13. Berätta om din favoritsak i ditt hem

Först och främst ett litet meddelande: internet och bloggen är tillbaka! Nu  blir det säkert lite bloggripuli (eh, hemskt ord, men i brist på bättre) när jag försöker komma ifatt min julkalender och alla andra kloka och mindre kloka tankar som jag tänkt under veckan.

Okej, nu fuskar jag lite, det här är inte bara en sak, men min smyckesställning och alla mina smycken är en av mina favoritsaker i hemmet. Jag älskar smycken, halsband och örhängen. Ju större och mer speciella, desto bättre. Tack vare Populandia bloggen har jag nu lärt mig att det heter statementsmycken. Jag köper ofta smycken som souvernier som sen får påminna mig om resan varje gång jag använder smyckena. En del är även inhandlade på loppis, andra nyköpta, vissa gåvor.

Kommentarer