Julkalender - lucka 11

11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut

En renare planet, ett rättvisare maktsystem, fred på jorden (kan jag bli skönhetsmiss nu?), mer sympati och vänlighet människor emellan, större öppenhet för saker man inte förstår eller ens kan se med blotta ögat, mer jämställdhet, mindre gifter.

På ett mer personligt plan så önskar jag ett trevligt eget hem på landet, några barn, ett jobb som känns meningsfullt - det kan också vara mer praktiskt lagt än mitt nuvarande mest-jobbar-framför-dator-jobb -, att mina katter ska leva ett långt och lyckligt liv (helst för evigt, heh), givetvis kärlek, mycket kärlek, en stor trädgård, men också resor, äventyr, nya upplevelser och ett öppet sinne. Jag drömmer om att bli en såndandär härligt avslappnad typ, som man blir när man har yogat tillräckligt länge, mediterat tillräckligt ofta och älskar sig själv och andra tillräckligt mycket.

Kommentarer