Julfiilis under construction

Idkar julstämning ikväll med glögg och hemlagade julstjärnor. Jag försökte göra julstjärnorna lite hälsosammare så jag använde grahamsmjöl istället för vetemjöl. Degen var ingenting att hurra över (heh, jag brukar gilla att "provsmaka" degen), men de gräddade julstjärnorna blev jättegoda! Tyvärr använde jag margarin, eftersom smaken blir lite udda och inte lika god med smör. Kommer ni ihåg vad jag berättade om margarin tidigare? Endast en molekyl lär skilja mellan margarin och plast. Så det är inte med ett helt rent samvete som jag äter dessa, men nåja, man kan inte alltid leva som lär. Eller?

Kommentarer

Unknown sa…
Men usch!!! På riktigt?! EN molekyl? Det är ju sjukt!! Och molekyler som är så små :P usch nä, smör är bättre OCH godare!
Jag misstänker att det är något av en överdrift det där me den molekyl och säkert är det skillnad mellan KevytLevi och Sunnuntai margarin, men faktum kvarstår att margarin framställs genom en kemisk process, inte genom råvaror så som mjölk. Margarinet bleks och lukten tas bort för att det ska se "rätt" ut. Det vegetabiliska fettet är ofta palmolja, vars plantager skördar regnskog. Jepps, smör är nog godare! Men av nån orsak har jag inte fått det att smaka riktigt så bra i julstjärns deg.