En trevlig tillvaro

Så Vasa kan vara ljuvligt emellanåt. Jag gick på lunch till Sweet Wasa idag. Där var fullt som vanligt och jag slog mig ner vid ett stort halvfullt bord. I ena ändan satt en sympatisk äldre herre. Han småpratade lite grann med mig under lunchen medan han diskuterade med sin kompis, också en äldre herre. Ingenting avancerat, utan bara små fraser eller frågor om maten/bullan smakade. Det blev lite småprat i kön också för min del.

Tänk så mycket trevligare tillvaron blir om man ser folk i ögonen, ler lite grann, kanske till och med säger några ord. Istället för att stirra ner i sin tallrik eller telefon och låtsas att man inte har bordsgrannar. Efter att jag önskat herrarna en trevlig fortsättning på dagen hörde jag den ena herren säga "Det är nog trevliga flickor här..." medan jag försvann ut genom dörren. Jaa, benämningen flicka går an när det kommer från en 75-år gammal herreman.

Förresten, det har börjat dyka upp en massa spamkommentarer om olika tobakssites, så jag kanske måste börja moderera kommentarerna för en tid. Den där wordverification gillar jag inte, så vi får se.

Kommentarer

sylvia sa…
Jag har också fått spam från de där tobakssajterna. Det är så irriterande.
Och så trist att behöva göra det till rena detektivarbetet, sifferknäckandet och kodandet för att publicera en kommentar.
jag vet med mig själv att jag mycket mer sällan eller kanske aldrig orkar kommentera på sidor där man först måste lösa en virtuell rubiks kub innan man får göra sin röst hörd.
Men tydligen går det inte längre att inte ha något spamfilter.