21.12 - domedagen i bilder

Klockan 9. Isch.

Godmorgon världen som ska gå under idag! Jag fick i alla fall börja denna yttersta dag med en soluppgång som blir bara vackrare och vackrare för varje minut. Vanligtvis sitter jag klistrad framför datorn på jobbet eller så sover jag den här tiden på dygnet, så det var ett sant nöje att sitta här och dricka kaffe med naturens föränderliga kanvas framför mig. Jag hade glömt bort hur vackra vintermorgnar faktiskt är! Det är inte bara mörker och tunghet.

Jag tänker försöka dokumentera denna sista dags varje timme. Jag kanske inte hinner ladda upp bilder och uppdatera varje timme, men bildbevis ska i alla fall finnas.



Hehe, joo nu vet jag att det inte är slutet. Det är början på nåt nytt!



Klockan 10 paketerar jag in och för över en lite julgåva till grannarna. Igår hängde en liten överraskning på mitt dörrhandtag i farstun, blomman i bakgrunden. Visst är det kul med julgåvor!




Klockan 11 handlade jag krimskrams på loppis åt mig själv. Skärpning!


Lite vilsen på stan, men har i alla fall avklarat några ärenden och julklappar. Titta solen!


Klockan 13isch, lunch på 1r+k, getostsallad.


Kring klockan 14 var jag på ett antikvariat. Är det okej att ge begagnade böcker? Vad tycker ni?


Tretiden förde jag mina skor på reparation. Vanligtvis skakar de bara på huvudet och säger att det inte lönar sig att fixa skor av dålig kvalitet. Här hade fodret gått sönder och klacken lossat. Tydligen mer reparerbart än fuskläder som jag försökt truga tidigare.

  Lite över fyra körde jag hemåt igen. Titta solen igen!

Matdax femtiden. Rotsaker i ugn. Det börjar vara allt jag har hemma, för kylskåpet ska vara tomt på färskvaror före jag far på julledigt.

Klockan sex finns det faktiskt ingen bild av för då har jag suttit i telefonen/Skype.

Sjutiden gjorde jag "efterrätt" på ett smutisgt köksbord med en ren mixer: en chokladsmoothie med banan, mjölk, nässelpulver, honung, en liten bit bladselleri och broccoliskaft (smaken fösvann i kakaon), chiafrön och kakaonibs.

Klockan åtta pysslade jag lite med julklappar, men tyvärr blev det inget foto. Jag kan ju inte avslöja vad jag sysslar med om "fel" person råkar läsa bloggen. Heh..

Det här är en rekonstruktion av glöggdrickande. Min ljusa glögg är inte hälften ens så god som grannens röda.
Kring klockan nio blev det en kopp glögg vid grannen och ett mycket inspirerande samtal. Ibland verkar precis rätt människor komma in i ens liv och säga just dom där vettiga sakerna, som man behövde höra precis innan man hann övertyga sig själv om att det man funderar på bara är strunt.

Det verkar som om vi överlevde undergångsdagen i alla fall. Bra det. För det finns så mycket jag har ogjort ännu. Alltid orkar jag inte göra det jag tänkt, ibland strandar jag, men det betyder inte att jag inte vill fortsätta att försöka. Försöka hitta min plats i världen och göra så mycket gott jag kan. Nå okej, ibland vill jag nog göra fanstyg också.

Kommentarer

Hanna sa…
Jej, roligt med mycket uppdateringar! Och du förstår väl att det blir vackrare och vackrare nu ända tills det blir överjordiskt vackert och ögonen börjar blöda och solen imploderar. Detta är ett tecken, det är början på slutet, sanna mina ord!

Men innan dess ska vi iallafall iväg på ultraljud.
Ja, blödande ögon n' stuff var det. Hoppas ultrakjudet var bra!