Det som krävdes

Det krävdes ett strömavbrott och en icke-fungerande dator för att jag äntligen skulle lägga mig på soffan med en bok och ett glas vin. Igår hade vi ju alltså strömavbrott en stund på kvällen och efter att jag fört tjejerna till flygfältet och kommit hem så kröp jag ner under en tjock filt och läste Kaj Korkea-ahos Gräset är mörkare på andra sidan. Jag hade glömt hur skönt det är att bara läsa och ligga still. En perfekt avslutning på ett skönt veckoslut.

Det är nog väldigt, väldigt nyttigt för mig att ibland inte ha tillgäng till internet och TV. Jag älskar internet och alla de kloka och vänliga typerna som jag lärt känna där. Jag tycker om att hänga på bloggar, läsa om intressanta saker eller se nåt bra på TV. Jag njuter av det, men det får inte bara blir oproportionerligt mycket av dator- och TV-hänget. Mer strömavbrott, tack. Det gör mig gott.

Kommentarer