Dagens notis

Vasabladet skriver idag att läsk kan öka risken för prostatacancer. Hmm, intressant, men fattig artikel. Man skulle ju vilja veta mera. Forskningen publiceras ursprungligen i American Journal of Clinical Nutrition. Nå, vi vet ju att läsk oftast innehåller fantasifulla mängder färgämnen, så i det stora hela är det ju förstås bäst att undvika läsk helt och hållet. Movember lider mot sitt slut, men jag måste faktist medge att jag inte desto vidare funderat på prostatacancer utöver de artiklar och tweets som berört ämnet. Har ni skänkt någon slant till cancerforskningen eller på nåt annat sätt uppvaktat Movember?

Kommentarer

Hanna sa…
Har uppvaktat T med en tjusig Movember-tskjorta som samtidigt skänkte pengar till insamlingen, och hejat på hans mustaschodling. Sen har vi mycket pedagogiskt tittat på x3m videorna om hur prostataundersökningar går till. Och så jag har ju jobbat på cancerföreningen varje dag, men kanske inte specifikt för prostatacancer.
Heja Hanna! Det var inte dåligt uppvaktat det! X3m videona tittade jag också på. Såg smärtsamt ut :/
Cat sa…
Eftersom jag gav pengar till cancerfonden i oktober så uppmärksammade jag istället movember genom att ändra min profilbild på FB till en gammal bild där jag går med lösmustach :)
Cat: Hurra för dina månatliga donationer! Så bra! Hihi, jaa varför kom jag inte att tänka på min lösmustasch. Alltså jag har på riktigt en mustasch, en smyckesmustasch. Det ska jag ha på mig de resterande dagarna av november.