Fighting the dark

Grått, grått, grått: utsikten från mitt fönster på jobbet.
Mörkret tär på mig lite grann för tillfället. Såsom det säkert gör på många andra också för tillfället. Det är så mörkt, grått och regnigt. Jag är fast här i Finland medan min sambo snart åker på jobb utomlands till värmen (tja, och även till dagliga eftermiddags åskskurar). Och jag är fast här. Liksom tranorna skulle även jag vilja flyga bort från detta dystra land för tillfället. Jag vill ha någonting nytt. Igen. Ironiskt nog är jag väldigt långsam när det kommer till att acceptera snabba förändringar, men det finns ju en skillnad i om man själv valt förändringen eller om den överraskar.

Men, så kollar man in sköna, mysiga bilder från t.ex. Lindas Lantliga och inser att man nog kan göra ganska mycket åt det här mörket. Man kan skapa ett eget hörn av världen där man dricker varmt te, har tända ljus, läser en god bok (ehemm, eller blogg). Eller så sysselsätter sig man sig med vänner, hobbyn, föreläsningar och nya människor eller aktiviteter. Eller så kan man kolla in Lorna Byrnes video om ljus i mörkret och "how she sees angels holding balls of lights in front of people when they are feeling sad or depressed to kindle hope. Lorna tells how the angels ask us all to be a light in others lives". Även om man väljer att inte tro på änglar så är det ju en vacker tanke: att vara ett ljus i varandras liv. Så ska det ju kännas när man är i närheten av någon, eller hur? Kärlek, kärlek, ack den kärleken.

Kommentarer