Söndagsbekännelsen

Det är dags att berätta sanningen, det var jag som kastade. Hehe. Söndagshumor. Jag testade alltså att kasta frisbeegolf för någon helg sedan. Inte en hel bana, men några kast. Det visade sig att jag har en dold talang för frisbeekastning. Kanske det vore ett kul tidsfördriv någon lördagsföremiddag?

Från det ena till det andra: veckoslutet har swishat förbi. En kompis från södra Finland kom på besök och det blev middag och lite fest. Sisters before misters, yo! Jag måste bekänna en till sak: jag åt kött som huvudrätt på middagen. Det är lite besvärligt med sociala tillställningar och anpassning av dieter. Jag orkar helt enkelt inte vara besvärlig och jag kom inte på nåt lätt vegealternativ att svänga ihop i någon annans kök heller. Och det kändes som ett riktigt okej val denna gång. Än så länge äter jag kött när jag blir bjuden på mat eller vid festligare tillfälle. Jag är med andra ord en flexitarian.

Jag har emellertid tänkt påbörja en fasta såsmåningom för att resa kroppen inför hösten. Få se om det blir nästa vecka eller om jag måste vänta tills det seminarium som jag ordnar på torsdagen är över. Nu borde jag skriva lite på min presentation av mitt projekt eftersom tolkarna behöver texten senast imorgon. Hittills har jag strukturen klar, dvs. rubriker och mellanrubriker. Urk.

Kommentarer

Annika sa…
Helgerna flyger alltid för snabbt iväg, hinner bara börja njuta så är det över.

Svar: Tyvärr så e alla som kommer hit ofta så vana med att det är stökigt så ja bryr mig inte mera ens då de kommer :D
Heidi sa…
Flexiterian låter som en bra stämpel på mig också =P