Piggelinus

Idag har varit en liten berg-och-dal-bana med min motivation att fasta. Jag vaknade pigg och positiv på morgonkvisten och fortsatte att vara rätt så nöjd under arbetsdagen. Ju närmare eftermiddagen kom desto mer sjönk fiilisen. Efter arbetsveckan vill man ju gärna unna sig nåt gott till helgen. Det kan vara en middag med vänner, en öl framför en film eller extra god helgmat. Men allt jag skulle få de närmsta dagarna är juice och buljong. Så livet kändes lite surt, trots att jag försökte tänka på hur bra det gör kroppen att vila från fast föda.

Ett nytt experiment med buljong lyfte dock humöret och energin. Så jag gick på en kvällspromenad. Långpromenad. Hur ska jag somna nu?? Pigg som en älg. Nå, om man vill vara riktigt prutthurtig så kan man ju säga att jag unnade mig en promenad i frisk luft i ett magiskt vackert månbelyst landskap. Men jag sku nog hellre ha ätit en mögelost. Eller tre.

Ah, bis morgen.

Kommentarer