Intervallfail

Under mitt senaste försök att intervallträna löpning skuttade jag friskt ut i arla morgonstund, värmde upp 5 minuter och tog sedan i och sprang först medelhårt och sen så byxtyget nästan sprack. Flåsningarna som uppstod var nästan legen-wait for it-dary. Det kändes som om mina lungor skulle lossna och inte var kapabla att ta in till räckligt luft.

Med andra ord tog jag i lite för hårt. Just sådär hårt att resten av intervallerna inte riktigt blev så värst effektiva. Halvhjärtat försökte jag göra fler intervaller på nästan full styrka men krafterna räckte bara några patetiska tio meter per gång. Utan utmaningar kommer man ju inte framåt, men nästa gång ska jag vara lite mer återhållsam. Å andra sidan blev jag mer peppad att få mina lungor i ett sånt skick så det inte känns som om de vore täckta med ett lager slem och oförmögna att ta upp tillräckligt luft. Nästa gång, ja då tusan.

Varma hälsningar från allas eder Dramaqueen

Kommentarer