Grön smoothie till fukost och lunch

Hörrni, min frukost/lunch var så god idag att jag måste dela med mig. Det blev alltså en så stor sats att det räckte till både frukost och lunch.

Grön smoothie igen
  • en näve spenat
  • 3-4 mangoldblad
  • 4-5 toppar av så nya nässlor som möjligt
  • några daggkåpsblad
  • 4-5 små maskrosblad
  • 2-3 persiljestjälkar
  • ett grönt äpple
  • en väldigt mogen avokado
  • saften av en lime
  • valfritt superpulver om man vill, jag tog en tesked av pulver av sprängticka 
  • 4-5 dl vatten eller tillsätt vatten tills önskad konsistens
Konsistensen var gudomligt slät och mjuk! Smaken var just passligt syrlig och en svag hint av pesilja var pricken på i:t. Till lunchen åt jag också två skivor ekologiskt efterungs rågbröd. Mängderna ovan har jag bara uppskattat, men det borde nog vara sisådär ungefär rätt.

Kommentarer