Fastan, dag 1

Första dagen av fastan avklarad. Jag drack nog lite för lite vatten under dagen. Ska försöka göra bättre idag. Jag fick lite huvudvärk mot kvällen och vaknade imorse upp med en svag hint av huvudvärk. Om jag inte skulle ha strandat i soffan av trötthet igår så skulle jag kanske ha undvikit huvudvärken, men jag orkade inte stiga upp för att koka te eller göra juice. Vilket ledde till att jag blev ännu slöare, vilket innebar att jag ännu mindre orkade koka te/göra juice, vilket... ja, ni förstår poängen.

Hösten är en bra tid att fasta. Nu har vi massor med egna äppel som åker ner i juicemaskinen. På morgonen och till lunch dricker jag potatisstärkelsevatten (skivad potatis som fått stå i ett glas med vatten) och utspädd juice eller varm buljong (olja + kryddor). Däremellan vatten eller te, ibland med honung i.

Kommentarer