Fasta, dag 4

Ikväll gjorde jag ett helt ashtangapass här hemma och jag är förvånad över att jag orkade igenom alla asanas. Men jag fick nog kämpa med warrior pose. Jag gick in i passet med attityden att jag gör så långt och mycket som jag orkar och sen bara vilar jag. Skönt att hungerskänslan har gått över nu och jag har en hel del energi. Inte är jag överenergisk, men jag är ändå pigg. Hmm, här slog nog rekord i att säga "jag" i ett stycke.

Idag har jag druckit te och utblandad saft till frukost, buljong till middag, örtte med honung på eftermiddagen, potatisvatten till kvällsmål och vatten däremellan. Kanske det blir en kopp te ännu ikväll.

En annan bra sak med fastan är att min hy är mycket klarare än vad den annars är. Jag är normalt riktigt nöjd med min hy (förutom överkänsligheten mot myggbetten då förstås), men jag tycker mig se en stor skillnad.

 
Warrior Pose. Källa.

Kommentarer