Klantskallen och plånboken

Obs, allmänt chatter, ej i enighet med bloggens tema.

En sån dag! Först for jag en timme tidigare på jobb för att hinna avsluta allt före semester, men ändå satt jag där ännu kvart före sex. Jag hade ju planerat att åka iväg tidigare idag från jobbet, det är ju så fantastiskt väder. Mitt humör blev allt sämre ju mer klockan gick över 15. Eftermiddagsplanerna var att åka till Purmo loppisrace med en kompis, men det blev ju till inget nu.

Jag var sugen på vin och tyckte det var en bra belöning för min långa dag. Jag parkerar bilden och börjar gå in mot kärncentrum. Då kommer jag ihåg att plånboken inte är i väskan utan förmodligen hemma. Fan! Inget vin.

Tjurig och hungrig i en stekhet bil utan AC börjar jag åka hemåt. Bensinlampan lyser och jag svänger rutinmässigt in på en bensinmack och släcker motorn. Och så kommer jag ihåg att jag har ju för fan ingen plånbok!

Grymtande och svärande åker jag vidare hemåt, närmar mig Bernys och tänker att tusan vad gott det skulle vara att pröva på deras Irish Cream-glass. Och så minns jag igen vad jag lämnat efter mig. Hönshjärna.

Jag kommer hem, parkerar bilen och öppnar passagerarsidans dörr för att plocka ut handväskan. Vad tror ni att jag ser liggande där på golvet under några handskar? Jo, den där förbannade plånboken! Morr, gruff, grr...

Tur har jag semestern nu och får äntligen sova ut och vila upp min trötta hjärna.

Kommentarer