Vad hände sen?

Hur var yogautmaningen? Kändes det annorlunda under och efteråt? Är jag nu vig som en sengångare eller flodhäst? Går jag omkring och automatiskt andas Ujjayi-andning på gatorna i Vasa? Folk vänder sig om och tror att Darth Wader promenerar bakom dem. Ler jag harmoniskt mot allt och alla eftersom min själ har funnit stillhet? Eller har jag fått en oerhörd energi och pratar nuförtiden så snabbt så ingen hinner med? Svaret är, uh, långt.

Jag hade ingen dag då jag direkt hatade att yoga, utan vissa dagar var trögare än andra och orket var inte alltid lika stort, men då anpassade jag träningen efter psyket. Jag gjorde ashtangayoga, hathayoga, kvällyoga och morgonyoga med Vinyasa Flow. Efter sju dagar av yogande var jag trött, men det skulle inte ha varit omöjligt att fortsätta. Nästa gång ska jag göra en lite längre period.

Det var underbart att känna hur kroppen mjuknade upp, man blev vigare och mer avslappnad efter var dag som gick. Det skulle vara härligt att yoga varje dag. Kanske nångång. Sen. Jag planerade inte så noga vad jag skulle göra, men nog att jag skulle göra yoga under dagen. Likaså försökte jag att inte tänka så mycket på vad som händer i kropp och själ, utan bara göra och njuta. Men visst, jag funderade nog noga på hur det kändes, vad jag gjort annorlunda igår ect. så helt tankelös var jag verkligen inte. 

Att skriva ner vad man gjort i bloggen och att kolla hur det gick för Cat var ett bra sätt att dokumentera prosessen. För man glömmer snabbt hur det egentligen kändes.

Summasumarium så handlar det inte om en jätte omvälvande förändring eftersom tidsperioden bara vara på sju dagar, men jag märkte av att jag blev vigare och mjukare samt att andningen och koncentrationen förbättrades kolossalt mycket. Vissa positioner föll på plats och jag helt enkelt "fattade" dem bättre än tidigare och andra positioner öppnade sig och började "funka" utan att jag försökte eller pushade särskilt hårt. Andra, eller dom flesta, positioner var precis lika svåra och obegripliga som tidigare. Helhetsmässigt fick jag ett bättre flow eftersom koncentrationen var bättre. Åh, den där magiska yogatimmen under utmaningens 6:e dag! Jag märkte att det är möjligt att yoga varje dag, men inte ahtanga varje dag, inte för mig i alla fall.

Kommentarer