Jun 20, 2012

Mygg-inlägget

Imorgon är jag ledig och ska fixa inför midsommaren. Tjohoo! Ut till skärgården bär det av. Hehe, eller jag bor ju redan i skärgården, men ut till en väns stuga där vi ska träffa hela kompisgänget, både nylänningar och österbottningar.

Myggor lär det ju finnas gott om både på fastlandet och i skärin. Mitt tips är att äta B-vitamin. Jag verkar vara allergisk mot myggor och har fått 2-5cm stora märken som kliar i flera dagar/nån vecka efteråt, men sedan jag började äta B-viamin i vårvintras så får jag fortfarande illröda märken som kliar lite grann i några dagar, men ingen svullnad och betydligt mindre angst. Någonting mer skulle jag nog ännu vilja göra åt myggbetten för huden blir ändå väldigt irriterad. Har ni tips?

2 comments:

Anonymous said...

Groblad:)
bella

Maggie said...

Just det! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...