Flowers and weeds and feeling pretty

 
Efter gårdagens smörgårstårta- och bullekalas känns det skönt att äta lite lättare idag igen. Jag är nog ett litet sockermonster ännu och har svårt att säga nej till en god bulle eller kakbit. Men det är okej. Fortfarande tycker jag att man inte ska tvinga sig själv, utan bara lyssna, utmana och ibland pusha sin kropp och psyke. En helomvändning blir sällan lyckad, inte i alla fall för mig.

Ytterligare en kasse med nässlor plockade jag idag. Nu ska de sköljas och torkas för att sedan sättas som nässelpulver på burk. Ogäset maskros har jag även samlat ihop, men inte för att rensa bort dem från odlingarna, utan för att göra till juice! Det kan bli lite beskt, men med morot, citron och/eller apelsin i så blir det riktigt, riktigt gott utblandat med vatten.

Så här såg jag ut på studentkalas igår. Åh, vad fin jag kände mig! Det är inte så ofta jag pyntar upp mig.

Kommentarer