Tidsoptimistens timing

Det där med att planera saker i god tid är inte riktigt min grej när det kommer till resandet. För det första är jag tidsoptimist och tror alltid att jag hinner med mera (kolla, jämföra, boka) på kortare tid än i verkligheten. För det andra tycker jag om att ha ett öppet program, att man inte är allt för låst och kan ta dagen lite mer som den kommer. Att man kan känna av platsen och sen dra vidare om det känns så. Eller om man t.ex. upptäcker att det finns runstenar i Danmark och får en överväldigande lust att få med det i programmet. Men det funkar bäst på små obskyra platser där det inte är högsäsong och inkvarteringarna är fullbokade.

Så därför letar jag boende inför Danmarkresan nu, eftersom det verkar vara ett populärt ställe att resa till just nu. Jag letar. Två dar före avresa. Efter en 12 timmars arbetsdag och stegring i kroppen. Timing baby, timing is everything. Damnit.

Det här med stegringen är faktiskt lite knasigt. Är det kroppen som bearbetar stress? Har jag ätit för slarvigt? Jag tycker faktiskt inte det.

Kommentarer