Fast i vuxenträsket?

Kanske åldern ändå börjar ta ut sin rätt? Ikväll har jag haft på TV:n som bakgrund medan jag jobbat lite hemma med förberedelser inför ett möte imorgon. Kanalen som stått på är "vuxenkanalen" Yle Teema och programmen som visats har varit fascinerande. Kanalen som är som Radio Vega: mer informativ än underhållande (i jämförelse med X3M som skulle motsvaras av TV-kanalen Liv?). Nejmen, jag tycker faktiskt att Vega också har sina riktigt fina stunder.

Först ett program om skratt och hur smittsamt det är och givetsvis hur immunsystemet m.m. förbättras genom att skratta. Sen ett program om flockbeteende: myrors kommunikation, fågelflockar som flyger kordinerat och människor i rusningstrafik. Herregud så intressant hur klurigt naturen är konstruerad! Till sist kom en reklam om ett program om närproducerad mat, som visas om några dar. Synd att jag bara lyssnade med ett öra, för speciellt det där om skrattets kraft var spännande!

Gränsen drog jag ändå när den finska filmen Min ungdoms hyggen (Nuoruuteni savutat) från 1988 började snurra på kanalen.... Det finns kanske hopp för mig ändå.

Kommentarer