Apr 3, 2012

Hitta katten (i den ekologiska matkassen)

Här är en titt in i min matkass idag. Jag är nöjd över det ekologiska utbudet i Citymarket idag. Förvisso storhandlade jag inte, men de flesta produkter gick att köpa ekologiska. Endast löken, spenaten och kattmaten är "vanliga". Ekologisk kattmat, finns det ens?

I matkassen finns lök, rödbetor, citron, tartex, kål, persilja, spenat, boveteflingor, vetekli och kattmat.

BONUS: hitta katten på bilden.

P.S. Det här inlägget dedikeras åt Linnea, som delar mitt intresse för att smygtitta lite på vad folk har i sina matvagnar när man handlar mat.

7 comments:

linnea said...

Tack raring för dediceringen. Me love it,

linnea said...

Jag hitta inte katten?

Maggie said...

Katten har ungefär samma färg som golvet... om det hjälper :)

Charlotte said...

Det finns faktisk ekologisk kattmat, men jag kommer förstås inte ihåg märket nu. I vår Citymarket i Kervo finns det iallafall. :)

Maggie said...

Coolt! Å så finns det ju fisk förstås... ;) men det blir arma dyrt och arma feta katter av strikt fiskdiet :P

heidi said...

I min lilla K-market har de faktiskt ekokattmat. Sedan finns det också i större ekobutiker som Ruhonjuuri, men jag vet inga om den finns där du bor?

Maggie said...

Hmmjag har faktiskt inte kollat så noga, men kanske det finns här i Vasas K-marketar också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...