Favorit i repris

Med risk för att upprepa mig, det var en härlig skidtur idag igen. Skönt att få upp värmen. Elementen i huset har nämligen slutat fungera och "disponenten" kommer hem först sent idag. Jag frös redan i veckan, men jag tänkte att det berodde på att jag fastade. På fredagen upptäckte jag att samtliga "batterier" är kalla. Hmm, jag är kanske inte den mest uppmärksamma av människor.

På tal om fastan (igen), så försvann en del mindre streck och hack från tungan under fastan. Kanske jag kan tolka det som ett tecken på att någonting i alla fall har läkt inom mig. Jag har fortsatt med försiktigt ätande och lagade  Thai fisksoppa (av en liten lake som jag fått av grannen) med purjo, morot, paprika, kokosmjölk, ingefära, lime och kryddor. Herrejumala så gott! Och lätt.

Kommentarer