Efter fastan, hur gick det sen?

Jag var ju väldigt taggad efter fastan att fortsätta leva på levande föda eller i alla fall vegetariskt. Entusiasmen har faktiskt hållt i sig! Nog har jag ätit flingor (eko boveteflingor) med rismjölk eller havregrynsgröt till frukost, men de stora måltiderna lunch och middag har varit råkost eller vegetariskt.

I dagarna tre har jag därför ätit råkost lasagne. Jag älskar ju lasagne och denna gång blev den en riktigt bra (inte bäst) version av lasagnen. Jag testade för första gången att laga en "ostsås" med ungefär de här ingredienserna mixade:
  • 1/2 zucchini
  • 1 dl cashewnötter
  • 3 salladslökar
  • 1 tsk olivolja
  • + vitlök och lite citron
Den tredje portionen av lasagnen började redan smaka lite trä, så jag "fuskade" och toppade den med vanlig ost.

Idag blir  dock fredagsmys! Haha, härligt ord. Nåväl, det blir enchiladas med egenlagad salsasås. Fifan vad gott!



Enchiladamix, salsasås, gräddfil och tortillablad.

Dessutom tror jag minsann att ska jag ta en fredagsöl också.

Ursäkta suddet, den stela minen och småsmutsiga håret.

Trevligt veckoslut!

Kommentarer

Linnéa sa…
Ha-ha, ljuvlig bild av dej och helt super-rolig text. Tack för ett gott skratt.
Hehe, varsågod :)
Nämen, bloggar du också? Kul :) Dessutom skriver du bra och intressant, så jag tänker nog fortsätta följa din blogg.