Babysteps

....citat från den helt fantastiskt roliga serien Absolutely Faboulous!


Jag är en vegetarian, som äter fisk. Fisk är ju en grönsak, right? Hehe, man måste ju kompromissa lite grann. Jag tänker inte tillreda eget rött kött eller välja kött framför vegetariskt om det finns ett sånt alternativ ännu på en tid. Inte heller fågel smakar just nu. Men fisk, det kan jag inte säga nej till för tillfället. Jag försöker lyssna på vad kroppen vill ha och fisk är eventuellt en sån sak, om jag inte är helt desillusionerad. Men ärligt talat, det är ju jättesvårt att veta skillnad på vad kroppen begär efter och vad psyket suktar efter...

Kommentarer

Christina sa…
Om jag skulle få välja mellan rött kött, fisk och fågel så skulle jag definitivt välja fisk. :) Är en riktig fisk och skaldjursmänniska.
Mmm, fisk och räkor går så gott som alltid hem med mig också :)