Vinyasa Flow

Jag var igår på Vinyasa Flow yoga på Wasa Yoga Center. Jag hade föreställt mig ett fantastiskt flow och flås. Opimist som man är liksom. Flåset uteblev till största delen och det var rätt så mycket core-träning. Eftersom det var min första gång och det oturligt nog råkade vara sista gången som gruppen gick igenom en serie som de tränat på i några veckor så uteblev också flowet till största delen. När man flowade fritt och slappnade av kändes det i alla fall bra.

Skam den som ger sig! Jag ska väl nog testa på nytt, men jag känner att ashtanga yoga är mer min grej (för tillfället). Jag älskar den jämna rytmen i andningen och framförallt den ljudliga andningen. Jag älskar att jag inte alltid ens märker att svettpärlorna börjar tränga fram på pannan förrän de rinner ner. Där har jag flow ibland.

P.s. Presidentvalet har jag inte så mycket kommentarer om längre. Det var en fin kampanj och jag tror att Finland går mot bättre och öppnare tider i och med detta val. Jag kan förstå att tiden kanske inte riktigt ännu var mogen för en Haavisto, men snart, kanske snart...

Kommentarer