Feb 9, 2012

Mongobönan

Urk, jag har varit riktigt usel på råkostmat och annat nyttigt på senaste tiden. Lite färskpressad juice har jag fått i mig, men that's about it. När jag kommer hem efter träning sent på kvällen kring halv åtta-åtta tiden orkar man inte längre fixa mat, så blir det vad det blir. Jag har nygroddade alfa alfa och mungbönor i kylskåpet, men har inte ännu använt dem. Groddade mungbönor innehåller förresten B17, C-vitamin och E-vitamin! Superbus!

På tal om träning, igår hade vi det första "tysta" yogapasset, dvs. vi andades och yogade i egen takt utan ledning. Tanken var att yoga "på riktigt" och att få flow. Denna lektion kom som på beställning! Jag dillade ju om flow i ett inlägg här nedan. Det var lite svårt att komma ihåg vissa asanas och jag märkte att jag inte tog i lika hårt eftersom min tankeverksamhet gick åt till att minnas vad jag skulle göra. Så svettfaktorn var inte så hög som jag önskat. Gnäll, gnäll. Nånej, det är ju bra att försöka lära sig serien utantill. Inte behöver man vara überpositivt hela tiden, men mai gaad vad jobbigt att umgås med typer som ständigt gnäller, nedvärderar eller ironiserar över sig själv och andra eller andra värdsliga ting och väljer att se saker från den värsta sidan. Okej, mai gaad jobbigt är det inte, men lite grann i alla fall. Oj, sidospår. Ursäkta.

Vi övade för första gången på backward roll, dvs. chakrasana.



Jag varken kom eller strävande efter att gå hela vägen över, men det var första gången som jag vågade gå så långt att mina tår verkligen rörde i golvet på andra sidan om mig. Att yoga sitter mycket mellan öronen, mer än i armar, ben och rygg.


Jag syftar alltså på denna asana eller yoga-pose. Mina händer är nog uppe vid nedre ryggen som stöd.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...