Nyårslöften och drömmar

Någon enstaka gång har jag avgett nyårslöften, men allt som oftast låter jag bli, glömmer bort eller planerar att göra det och glömmer sedan bort det. Jag tror inte det blir några löften heller detta år. Eller är det redan försent? Borde man göra det på nyårsaftonen?

Inom bloggvärlden verkar det vara nämligen lite ute med nyårslöften. Istället ska man tydligen sätta upp mål för 2012! Fast är det inte egentligen samma sak? Får lite Blondinbella fiilis av det,  men nåja, here goes: År 2012 ska jag...

  • yoga så mycket jag orkar och vill (tänkte först skriva en gång i vecka, men onödigt att sätta sådana mål eftersom jag ändå tröttnar på att göra precis samma saker vecka ut och vecka in). Aschtanga yoga är faktiskt toppen!

  • försöka att inte hetsa upp mig över små saker som i det långa loppet ändå inte spelar någon roll, t.ex. om man plockar undan och städar idag, imorgon eller nästa vecka. Ett annat bra exempel är att inte vara så hård och förvänta mig orimligheter av de som står mig närmast. Oftast är jag snäll, tålmodig och god som jungfru Maria, men ibland tror jag att saker måste göras på mitt sätt.

  • pyssla ihop en visionboard eller i alla fall skriva ner mina långsiktiga mål i livet och låta mig inspireras av starka människor i mitt liv. Inspiration är viktigt!

  • fortsätta inkludera råkost i min diet och sträva till ett allt mer ekologiskt liv. Det betyder i praktiken att livsmedel så långt som möjligt ska vara ekologiska, likaså fortsättningsvis tvättmedel, diskmedel, deodoranter och dylikt. Ett av mina största ekobrott är nog mitt bilkörande. Det är helt för mycket av det och jag samåkar alldeles för lite.

  • bli involverad i välgörenhet på något vis. Det tror jag skulle vara givande för båda parterna. Fråga är bara hur och vad? Att "bara" skänka pengar skulle i alla fall vara ett lätt alternativ, typ ett fadderbarn. Åh nej, det här låter ju nog bara för pretentiöst... Så vi avslutar med nåt lite självgodare:

  • göra det jag vill och det jag tycker om. Punkt slut.

Kommentarer

[...] Radikalt Publicerad 15 januari, 2012 03:34 av Maggie var addthis_product = 'wpp-262'; var addthis_config = {"data_track_clickback":true,"data_track_addressbar":false};if (typeof(addthis_share) == "undefined"){ addthis_share = [];}Jag skulle vilja skriva någonting radikalt nu. Men det är sällan en bra idé. Så jag tänker istället lägga till en grej till mina nyårsmål: [...]