Nötbullar igen

Det blev nötbullar igen och jag "hann" till och med fotografera dem före sluka-och-svälj inleddes. För att undvika att mixern körde fast så mixade jag först nötterna nästan till mjöl, tog ut nötmjölet, mixade lök och purjo med måttlig framgång och finhackade sedan löken, ruccolan och de soltorkade tomaterna. Då behövde man inte strida med mixern så länge (stavmixer vår är sönder).

Serverades med squasch med citronsaft och lite festaost.
Det skulle ha varit bättre med mozzarella ost, som är mildare och skulle balansera de starka nötsmakerna och citronsmaken. Lite lätt uppvärmning skulle också ha gjort gott, men jag var alldeles för hungrig för det.

Jag hann inte med en skidtur tyvärr. Tiden rann iväg ikapp med kvicksilvret.

För att kompensera den hälsosamma maten har jag titta druckit glögg och ätit en fastlagsbulle medan jag tittat på På spåret. Det kanske är etikettfel att blanda två godsaker som hör till helt olika sorters helger på det här viset, men jag bryr mig så här lite *kniper ihop tumme och pekfinger*.

Kommentarer