Min inre norrman tittar fram

Plattlandet har blivit plattare igen. Det vill säga, min andra skidtur gick mycket bättre. De där skrämmande höga backarna kändes inte alls så skrämmande idag, utan det var mest roligt att susa ner. Men det beror nog på att jag vallat skidorna lite bättre den här gången och att snöföret var helt annorlunda med en massa nysnö.


Herrejumala så fint det var ute i skogen! Egentligen gillar jag mest att skida på åkern längs med skogsranden, men beger man sig ut i spåret efter klocka åtta på kvällen så håller man sig nog till upplysta banor.  På vägen hem började det snöa lite lätt och allting var så fantastiskt vackert! Så vackert så jag bara ville stanna till och njuta.  Njuta av tystnaden, de runda mjuka formerna, den krispigt friska luften, av snön som föll, den mörka himlen. Men sånt kan man ju inte göra om man vill hålla upp flåset. Bara lite grann...

        

Tyvärr är alla bilder tagna med mobiltelefonen. Kortläsaren till kameran har gått sönder. Å andra sidan far man knappast ut på (skid)tur med systemkameran i högsta hugg.

Kommentarer