Kära dagbok,

Orkar inte skriva så seriöst eller ställningstagande idag. Detta blir ett mer dagboksliknande inlägg denna gång.

Idag har jag slöat på soffan största delen av dagen. Så skönt! Det blev en hel del choklad också. Som kompensation gick jag ut på en promenad i ett vacker snöfall och åt sedan, kröhömm, igen broccolipesto med pasta. Men skönt att köra igång med lite råkost igen. Snart ska jag ta mig i kragen och börja äta lite hälsosammare igen. Det blev en hel del mat över från nyåret som måste ätas upp först.

På tal om nyåret, jag kom hem från julfirandet i söder på nyårsdagen och det första katten gjorde var att krypa opp och in i min kappsäck. Kanske den saknat mig lite grann? Eller så diggar den bara kappsäckar...

Sambon ha åkt iväg igen för ett tre veckor långt arbetsprojekt. Det betyder att jag kan planera maten helt enligt mina smaklökar. Definitivt en fördel, men tråkigt att vara ensam hemma förstås. Men det är okej, jag är ganska bra på att underhålla mig själv och trivs bra med att pyssla på med mitt eget. På tal om att pyssla, min kompis föreslog att hon/vi skulle börja odla egen squasch ect. på vår gård sen i vår. Jag och sambon har alltså ett hus, ett renoveringsobjekt, med mycket åker och utrymme att plantera på. Givetvis blir det ekologisk odling.  Det kommer att bli ett skojigt projekt! Jag älskar squasch!

Kommentarer