Juicemorgonen

Idag är det kanske extra viktigt att börja dagen med egenpressad juice med uppiggande vitaminer eftersom den mer intensiva dagen med acroyogan fortsätter. Färgen på juice blir alltid den samma, röd, eftersom även den minsta lilla rödbetsbiten färgar hela saften. Så jag har inte några spännande bilder på olika sorters safter, fast jag nog varierar innehållet lite grann. Det här brukar jag juica:

Av den här mängden frukter och grönsaker (minus en apelsin, det skulle annars har blivit för mycket)


... blir det ungefär den här mängden juice (750ml).
Trevlig lördag!

Kommentarer

Camilla sa…
Hmm, hur länge kan man månne förvara en såndär mix i flaska? Jag gjorde tidigare alltid olika bär- och fruktjuicer till frukost, men sen rann det ut i sanden. Sku kanske testa att göra större mängd som håller några dagar...
Maggie sa…
Jag brukar dricka upp det där på cirka tre dagar. Så juicen håller bra den tiden iaf. Det funkade inte heller för mig att bara laga juice för bara en dags behov. Det är för omständigt att ta fram indredienserna och preparera dem och sen att diska maskinens alla (åtta :P) delar. Men sånt här går ju ofta i perioder. Ibland är man sugen och har ork, ibland inte. En tid lagade jag alltid bärsmoothies till frukost... men nu har jag tappat smaken för sånt, i alla fall för en tid.
Rebecca sa…
Att göra egen frukt och grönsaksjuice är så himla värt. Inga konstiga tillsatser, bara massa nyttigheter. Heja!
Maggie sa…
Jaa, precis! :)