Inställd på bra fiilis

Eftersom jag kör omkring i ett elfel på hjul så har jag ingen fungerande radio i min bil. Det betyder att jag har minst 25 min x 2 varje dag av tystnad på väg till och från jobbet (eftersom jag sällan samåker, fy, fy!). Den tiden brukar jag, i alla fall på morgonen, använda till positivt tänkande och visualisering.

Det betyder att jag brukar börja med att tänka på de underbara människor (och saker) som jag har i mitt liv och som jag älskar. Det får man nämligen bra fiilis av. Sen kan man intala sig själv att det kommer att bli en trevlig, effektiv, kreativ, givande, rolig dag idag. Om jag inte är för trött brukar jag fortsätta med att tänka på saker/situationer som jag vill ha/uppleva och fylla den sinnesbilden med ljus, positivitet och goda tankar. Så ungefär. Inställningen till livet lär ju vara A och O.

Kommentarer