Ibland är vi vackra, ibland inte

Just nu längtar jag efter vackra saker, vackra ställen, vackra människor, ett vackert jag, vackra vyer, vackert, vackert, vackert! Mycket av det finns omkring mig redan, men inte allt. Hur ska vi hinna med allt i våra liv? Kan man inte få trycka på paus? För jag vill ha allt.

Jag vill ha ett hus, ett hem, en gård, en trädgård, en familj, långa omfamningar, husdjur, gårdsfester, bastulördag, en vardag, kärleksfull blickar, födelsedagsfester, långa telefonsamtal, besök, ett eget hörn, semester, traditioner, barn, klingande skrattsalvor, vackra saker som har sin egen plats, romantik, slöa söndagar i sängen och livslång kärlek.

Jag vill också ha äventyr, nya upplevelser, vita stränder, höga bergsvandringar, roadtrips, söderhavsgrottor, seglatser, gamla tempel, stora hav, Kinamuren, konstiga och gömda och glömda platser, annorlunda människor, nya kulturer, vykort hem, inte veta exakt var på kartan jag finns, ledigt, långa tågresor, berusande vyer, en resekumpan, främmande människor och en ryggväska med allt man behöver.

Måste man välja? Eller är det försent redan?

Kommentarer

[...] (typeof(addthis_share) == "undefined"){ addthis_share = [];}Appropå den här längtan, så längtar jag idag bara efter normalitet, lätthet, skratt, en käleksfull trygg kram, smooth [...]