Den sociala ensamvargen promenerar

Den rofyllda dvalan som jag sjönk in i under julhelgen tycks dröja kvar. Det har varit ett avkopplande veckoslut med mycket soffliggande, trevliga TV-program och både spontana och planerade besök. Det känns som om jag inte har gjort någonting alls, men på samma gång gjort så mycket trevligt tillsammans med andra.

Helgens bästa: nya längdskidor! Vi bor bredvid ett skidspår så det bara spritter i skidbenen mina. Tyvärr delar inte min sambo eller mina vänner mitt intresse för skidning, men det är okej, då får jag pusta och frusta på i egen takt.

Helgens sämsta: disken står fortfarande odiskad och enda råkosten jag har ätit är broccolipeston. Sen misslyckades jag ganska duktigt i butiken också och missade helt att det fanns ekologisk citron, broccoli och blomkål och orkade sen inte mera tassa tillbaka och byta de varor jag redan plockat i korgen. Nåja, nu vet jag att titta där först nästa gång.

Eftersom min oseriösa och laid back dagbokssida inte verkar ge vika så publicerar jag några bilder från helgens promenader.

 


Så här finurlig kan man se ut när man promenerar i vackra vinterlandskap

Kollade in skidspåret på förhand. Looking good

Det är som att gatuplanerarna riktigt tänkt ut hur vackert skenet av lampan skulle göra sig mot det snöklädda grenverket när de satte den lyktstolpen i jorden.

Som ni ser är bilderna tagna med mobiltelefon, men det ger ett helt mysigt sken trots en lite grumligare bild än vanligt.

Kommentarer