Konnässörens bekännelser

Jag har en stor svaghet för ost i alla dess former. Blåmögelost, gräddost, hård ost, mjuk ost, brieost, holländsk ost, parmesanost, mozzarellaost, festaost, well, you get it. Ost är ju inte riktigt kompatibelt med råkost dieten, men det tänker jag inte bry mig om. Jag tänker fortsätta äta ost. Och rågbröd. I fantastiska mängder. Råkost tänker jag äta så mycket som jag vill, men troligtvis aldrig 100%.

Ännu om ost, fatta min glädje när jag hittade detta holländska oststånd i Revell center.

[caption id="attachment_1219" align="aligncenter" width="490" caption="Den hollänska flickan som sålde var väldigt trevlig och hjälpsam."][/caption]

Jag köpte en bit av den äldsta, 6-åriga osten och skojade om att jag brukar välja whisky också enbart enligt ålder. Då tipsade hon om att whisky och ost passar bra tillsammans. Rätt hade hon! En underbar kombination som jag inte vetat om tidigare!


Det dignande korvståndet såg också bra ut, men jag avstod ändå från de slanka, röda tuberna.



 

 

Kommentarer