Förkastlig förpackning

Paketeringspapper och speciellt överpaketering av presenter funderade vi också på härom dagen när vi snackade julkort. Det är ju sjuka mängder papper och plast som går åt till förpackningar. Dessutom går presentpappret inte alla gånger eller på alla orter att sortera med papper eller ens bränna (med gott samvete, that is).

Summa sumarium det går att använda vackra bilder och uppslag ur tidningar istället för paketeringspapper. Jag bestämde mig för att göra det iår.

På samma gång oroar jag mig för att man ska tro att jag är för snål för att köpa paketeringspapper. Det är ju skillnad på att vara snål och fattig. Å andra sidan så är det ju faktiskt till nära och kära som jag köper presenter och de känner väl mig väl nog för att förstå att det inte är snålheten som driver mig i paketeringsfrågan. Frågan är väl bara vad jag ska göra av lådan som är full med paketeringspapper... kanske vi kan göra en deal istället: jag ska i alla fall inte köpa mera paketeringspapper.

Pssst, Hannas virrvarr har fins tips på återanvändningspaletering här.

Kommentarer