Flumma till you make it

Idag surffade jag in på Blondinbella för lite peppping av själförtroende och för att verkligen övertyga mig själv om att jag vet bäst och är bra på det mesta!*visar tummen upp, ler brett, klappar sig själv på ryggen och studsar lite upp och ner på stolen pga den överdrivna entusiasmen* Nej men, det handlar om att verkligen tro på sig själv och det man vet eller kan.


Många ger sken av att veta allt inom ett visst område (deras område), men egentligen fake:ar de det till en viss del. Antagningar baserade på observation. Men med tiden blir de/jag övertygade om att de/jag vet bäst, vilket säkert ofta också är fallet. Inte menar jag att man måste veta bäst och mest och allting, men i alla fall på sitt eget intresseområde är det ju bra att vara självsäker och stark. Till att vara stark hör ju även att lyssna och ta råd av andra.

Synd att "med tiden" inte ännu är här. Trots att jag har en viss expertis inom ett visst område, så finns det så mycket som jag inte ännu vet och möte som jag inte ännu gjort. Men that's life, när man börjar med nya saker.

Jag borde helt enkelt bli bättre på att lita på magkänslan. Jag vill ogärna blanda in jämställdhet i detta nu, men en liten kommentar vill jag göra om att uppfattningen av mig som ung (=oerfaren) och att jag är kvinna är inte alltid till min fördel när det kommer till pondus och medelålders män... Men faktum kvarstår, jag har inte enorm erfarenhet av mina nuvarande uppgifter.. ca. fyra veckor för att vara exakt. Kanske jag bara är otålig, igen. Eller är det den duktiga flickan som spökar? Ett knix som jag märkt att många tar till, som inte riktigt är säkra på sin sak, är att tala flummigt och otydligt utan att ge några raka svar. Fake it till you make it.

Kommentarer