Angående pannlampan...

...så begav jag mig ut på en joggingtur. Istället för att gräva ner nåt. Men pannlampan stannade hemma och jag höll mig för det mesta till färdigt upplysta vägar. Jag tyckte att det var tillräckligt med reflexväst.

Jag är tyvärr (?) en sådan där typ som till vardags inte är så noga med hur jag ser ut och prioriterar praktiskt framför snyggt. Följaktligen användes reflexväst.

När man swischar förbi reflexvästfolket med bil ser de på långt ut som vandrande pinnar. Alltså förrän strålkastarens ljus synliggör resten av människan. Det finns nämligen olika varianter med kryss och vertikala streck utöver de vanliga västarna. Om jag fick designa en egen reflexväst så skulle jag göra en som ser ut som ett vandrande skelett. Eller nej, ett ufo! Nej ett skelett! Kaske den skulle se ut lite som det här:

 

Lite som det här. Föreställ er ett joggande skelett. Nej, vadå barnsligt...??

Kommentarer