Skogstrollet lurkar

I risk för att dra en söndags-kliché, så kan jag berätta att jag har spenderat en skön söndag ute i skogen. Gick en riktigt långlänk i dryga 2h med en termos te och smörgås i ryggsäcken.

Jag tänkte att man måste passa på att lurka omkring i skogen nu förrän snön kommer och den härliga, fuktiga skogsdoften begravs under ett täcke av snö. Jag älskar att vandra i skogen! Men det är svårt att hitta balansen mellan ett bra tempo som håller upp flåset och ett tempo som låter en titta upp från stigen och se sig omkring. Jag höll nog på att snubbla några gånger när jag såg på lustigt formade träd istället för på den steniga stigen :P

Bilder kommer senare, eftersom kortläsaren till kameran för tillfället inte vill bli hittad bland mitt virrvarr av saker.

I ett försök att fortsätta det hälsosamma levernet så avböjde jag "svärmors" invit till biff-och-potatisgratäng-middag och lagade istället enchiladas enligt råmat-recept. Eftersom jag var dödshungrig slukade jag enchiladorna (ja, det blev flera) utan att i äkta bloggaranda fotografera maten :( Därför får ni en bild från Vegan Culinary Crusade istället (mina var kanske inte riktigt lika fina, men superduper goda iaf!)

Kommentarer