Att Må Bra i Veikars

Testning och smakprovning av olika kombinationer av örter.

Idag har jag varit på Må Bra-dag i Veikars som det härliga Älvbygänget ställde till med. Det var igen en gång riktigt roligt, men något färre folk än vanligt kanske? Eller så var det sömnskulden som gjorde att dagen kändes lite seg. Ibland känns det fortfarande som om jag har alldeles för många saker jag vill vara med i och göra, skapa och fixa, vilket gör mig stundvis ganska trött. Nå till saken.

Jag har alltså sålt örter från naturens vilda skafferi. Jag brukar vanligtvis dra med mig alla mina olika burkar, men iår testade jag någonting nytt. Jag gjorde färdiga teblandningar av olika vilda (och mindre vilda) örter. Jag hade en C-bomb med nypon, äpple och lite nässelfrön, en Hostdämpare med rölleka, rödklöver och maskros och en Röda kuren med hallonblad, äpple och rödklöver. Jag passade även på att marknadsföra kemikaliefria deodoranter av kokosolja och så hade jag ju förstås en präktig skål fylld med sprängticka. Det gick helt godkänt, men jag har en hel del ännu att satsa på kring förpackningen och layouten. Bara man hade några extra timmar i dygnet...

Mitt bord fanns mellan Vallnika och Ekosoppi bland en del del andra försäljare och jag måste säga att det är ytterst trevligt att få sammanstråla med likasinnade alltid nu som då. Och att knyta kontakter förstås. Slow Food nätverket är ett annat sammanhang som jag också uppskattar och visst fanns en del av oss på plats i Veikars idag (dock inte i SFO-roller), för cirklarna är ju små.

Nu ska jag sluta svamla och återgå till Netflix, mina morötter och jordnötsdipp samt chokladmousse av avokado och kokosmjölk. För när man är vuxen får man äta sånt till middag. Mwuhahaha!


Kommentarer

Peppe sa…
Jag är kanske lite skadad av Kalifornien, men det ser ut som om det var gräs i en del av burkarna. :)
Anonym sa…
Är det House Of Cards som gäller?

Förresten, du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Kähler till Georg Jensen kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://goo.gl/BepLJk
Peppa: Haha jaa ogräs är det ju men inte happygräs tyvärr ;)