Somrig raw food

 
Jag körde ner till södra Finland i helgen och hälsade på familjen och på några kompisar. Finländska sommarvyer med ljusgröna, böljande fält och stora fluffiga vita moln på en klarblå himmel, bra musik eller sommarprat i radion och en het bil. Det är sommar.

Min mamma testade på några raw food recept under helgen. Schysst för min skull tycker jag. Till lunch en dag fick vi sval gurk- och avokadosoppa med krutonger och dill. Så god! Om jag minns rätt så kör man en stor gurka, två avokadon, vatten, dill, eventuellt persilja och lite salt och peppar i mixer och så är det färdigt. Man kan säkert sätta i andra färska kryddor också som koriander eller dylikt. Soppan passar perfekt en varm sommardag! Till middag blev det en klassisk squashpasta med tomat- och tofusås.

Kommentarer