Nässelbloggen

Förresten, jag har startat en blogg enbart om nässlor! Hehe ja, ni vet ju hur förtjust jag är i dessa stickiga hälsobomber. Tanken är att samla nyttig info och användningsområden samt alla smarriga nässelrecept på ett och samma ställe. Sidan är ännu under konstruktion och jag har inte hunnit sätta upp så mycket fakta eller en länklista ännu, men det kommer.

Maila mig nu era bästa nässelrecept eller -tips på bohemianmaggie@gmail.com! Jag kan lotta ut ett litet örtpaket med bland annat nässelfrön (såklart!) bland de inkomna bidragen om det ramlar in många goda tips och recept.


Kommentarer

M sa…
Hej! Bra idé med en nässelblogg. Gillar också nässlor!! Mitt tips: du borde göra ett nässelstudiebesök till "Neiti Nokkonen" i Lovisa. Hon gör allt möjligt fint av nässlor. Här lite mer info: http://www.naturskyddsforeningen.se/sveriges-natur/2007-3/nasselfeber
Åh tack för tipset! Jag är ju alltid nu som då i Södra Finland så ett besök till Lovisa är inte omöjligt.
Hanna sa…
Vad bra, jag efterlyser ett bra och gott recept på nässelpaj till vappen!
Mmm, näselpaj låter bra. Hoppas du hittar nåt bra recept! Själv har jag inget på lager...