Yogautmaningen!

Nu har jag bestämt mig för att köra igång med yogautmaningen! Jag gör det tillsammans med Cat och trots att vi befinner oss på olika orter så är det peppande att ha en kumpan som man kan jämföra med och "håller en i skinnet" så man inte ger upp. Tanken är alltså att utföra någon slags yoga varje dag i minst 7 dagar i sträck. Det kan vara ett långt ashtanga pass, det kan vara 10 solhälsningar och några sittande positioner den dagen då man har lite bråttomt, det kan vara yin eller hatha yoga, yoga från en DVD/internet där hemma eller i yoga studion, det är ingen skillnad. Jag tror det kan vara bra att variera formen efter tiden och orket.

För att lyckas bör man alltså:
  • förbereda sig och planera in det i veckans schema. Reservera tid för det.
  • skriva ner någonting om hur det går och känns varje dag.
  • sänka förväntningarna och inte tro att det kommer att kännas helt annorlunda efteråt. Ibland har man flow, andra dagar inte.
  • lägga utmaningen på rätt nivå och inte köra en 30-dagars utmaning första gången man testar på det.
  • tänk inte så mycket, utan gör bara, trots att flowet kanske inte alltid är det bästa.
Jag körde ju den första dagen igår redan, så jag fortsätter helt enkelt idag.

Wish us luck!

Kommentarer

Cat sa…
Yey! Here we go! Jag är redan taggad för lite mera morgonyoga imorron :-)
Christina sa…
Vad kul det låter.. :) Egentligen borde man ju köra utmaningar ibland, inte bara i yoga utan i annat också.
Linnéa sa…
Now you're talking business. Intressant. Heja-heja!
Cat: Fint! Jag är också taggad!

Christina: Du har så rätt. Jag är oftast ganska bekväm i min bekvämlighetszon.

Linnea: Tack för peppet!