Bloggutmaningen: dag 3

Idag blev det ashtangayoga från You Tube. Jag hade egentligen lite funderat på att åka in till stan till Wasa yogacenter, men i ett försök att spara pengar och utföra sysslor här hemma så blev det yoga framför TV:n istället. Det känns lite som en misslyckad dag för att jag har hängt ganska mycket framför datorn - bokat flyg till Danmark och jobbat lite - trots att jag också städat och fixat. Men ändå. Lite skitfiilis idag. Jag skulle så gärna ha åkt in ti stan idag och handlat på torget, gått på loppis, kikat omkring i hälsokostaffärer, kanske ätit en god lunch nånstans, gått på en öl och kikat på Cats on Fire och umgåtts med folk. Men man kan inte alltid göra allt. Det blir partyparty imorgon istället! Tjohooo!

Tillbaka till yogan. Det kändes som om några pusselbitar föll på plats. Speciellt några av de sittande positionerna som jag inte ännu övat så mycket fattade jag plötsligt bättre än tidigare. Det är säkert nyttigt att variera lärare ibland, eftersom folk förklarar och förstår på så olika sätt. Jag vet inte om jag bara inbillade mig, men jag kände mig vigare och mjukare också. I alla fall lite grann.

Kommentarer